Monday, March 1, 2010

kawan @ friend @ sahabat @ pal @ rakan @ teman?

atau aper shj korg pggl org yg rapat ngn korg selain family @ kekasih...
ermmm... semua org dlm dunia penah, sdg, mungkin, akan ad kwn x kira la
tua, muda, miskin, kaya, sewel or x sewel.
tp aper sbnrnye yg dimaksudkan oleh kwn...
sesetgh org menganggap kawan adalah waktu suka and duka,
tp bg aku rakan adalah utk segala2nya.
sbb bg aku kwn yg ssh nk d'cr yg btul2 memahami dri kte.
kwn bkn seseorg yg kte selalu keluar luangkan mase bersame tp,
ad selalu dkat ngn kte d'hati.
shopping, tgk wyg, kuar jln2, kongsi rahsia adalah adaptasi pemikiran manusia
bla b'ckp ttg kwn tp bg aku sendri, bkn begitu caranya.
kwn harus dhargai tue yg plg pnting...
walaupun kwn silih b'ganti tp yg kekal ngn kte b'tahun harus lbih
d'hargai, bkn b'mksud bla kwn kte jpe kwn baru dier
akn lupe kte.... tp bg aku kte harus slalu ingatkan kwn kte tue
yg kte wujud dlm hidup mereka.
x slh klu masing2 punya komitmen dgn hidup msg2 tp yg pnting
'PENGHARGAAN'.

aku pernah merasai kehilangan kwn baik sendri ats dasar
cemburu tak bertempat,
ku fikir bila dia punya teman baru dia akn mula melupai
aku tp itu semua hanya tanggapan aku...
dia tetap dia tp dia punya komitmen baru utk rakan barunya.
aku disini harus menjadi rakan yang baik dengan
melihat, mendengar, mendoakan dr jauh.
aku mula memuhasabah dri nie sejak umurku makin meningkat,
aku punya visi n misi hidup yg baru...
aku x mau lg terperangkap dengan mslh yg berkaitan kwn...

tiada istilah 'RAMPAS' dlm hubungan kwn yg normal...
cuma kta perlu kenal dgn org baru utk melebarkan link antara
hamba-hamba ALLAH kt dunia nie.

kini aku phm cuma yg aku pinta jgnlah aku d'tuduh @ d'pikir sbg
PERAMPAS lg...


dahulu ku begitu tp kini ku dh berubah...
yg plg aku happy skunk, kwn2 yg dlu yg penah aku putuskan silaturahim
kini kembali rapat dengan aku.
god i'm thankful coz they were there when i needed shoulder to carry on.

mood : HAPPY...

No comments:

Post a Comment