Friday, March 5, 2010

penampilan @ appearance....

ble b'ckp ttg penampilan sume akn kate yg penampilan tue pnting
utk melengkapkan satu identiti, penampilan juga
berkaitan dengan personaliti...
ermmmm... mesti pelik kan tetibe nak cte psl bnda formal2 nie...
bkn aper aku pnah b'sembang dgn segelintir makhluk.

ad yang mementingkan penampilan kerana mereka berada d'kalangan
org2 yg slalu berpenampilan menarik,
ada juga yg perlu berketrampilan kerana mereka menjadi
ikutan @ idol...

bg aku penampilan pnting tp utk seimbangkan dri kte,
penampilan dalaman juga pnting...
mksd aku hati, perasaan dan fikiran.

sesetengah org fikir dgn berpakaian sopan boleh menutup segala
kejahatan yg telah mereka lakukan,
ada juga aku pnah dgr org akn memandang rendah terhadap org yg
tdak menutup aurat...

aurat...
bg aku skopnye sgt meluas dan klu diikutkan aurat,
segala jnis fesyen yang ad skunk mendedahkan aurat...
jd tiada saper yg perfect dlm menutup aurat.
bkn mksd aku semua tp kebanyakkan.

kembali kepada isu penampilan...
jikalau diluar saja baik tp dihati b'sarang syaitan, x gne gak.
pernah x korg tgk drama melayu,
mesti nyer la ad scene mengutuk org sdgkan yg mengutuk tue
BERTUDUNG...

ermmmm...
pernah d'suatu situasi aku pernah d'soal oleh seorg rakan cina yg berbgsa buddha, aper hukum org perempuan yg pki tudung tp berkepit dgn jantan yg xde ikatan yg sah dgnnye.
aku tanye kembali pdnye, mengapa dier tanyer aku sebegitu
katenye dier lihat dimana2 ad berita ttg perempuan b'tudung d'tangkap khalwat n rakan2nye sendri juga ad yg berperangai begitu.
lidah ku kelu kerana terlalu terkejut dgn soalannya yg sebegitu rupa,
aku malu padanya.
pd aku lbeh baik tdak menutup aurat dr mencemar nama org yg sudah sedia b'tudung yg tidak akan melakukan perkara sebegitu.

pernah aku bertanya pd org yg bertudung, kenapa mereka b'tudung?
1- sbb kehendak syariah
2- sbb fesyen
3 - sbb rambut rosak
4 - mak ngn ayah pakse

ntahla...
nape ek begitu?

aku tulis blog nie bkn nk mengutuk cuma menyedarkan kamu2 semua untuk lebih b'fikir
pttkah utk menjaga penampilan luaran jikalau penampilan dalaman tidak dgilap seharusnya...
fikir2kanlah...

p/s : hanya ALLAH yang tau niat aku menulis post nie... aku sgt sdey dgn keadaan yg menimpa dri aku n mungkin blog akn menyedarkan sesiaper yg membacanya. INSYAALLAH...

No comments:

Post a Comment